نقش موثر محلول ضد عفونی کننده بر پایه الکل در عفونت زدایی

دست ها همیشه جزو مهمترین عوامل انتقال عفونت ها و بیماری هستند. پاکیزگی دست ها ضامن سلامتی جامعه است به خصوص در محیط هایی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی، مدارس و مهد کودک ها، رستورانها نیاز به پاکیزگی دست ها دوچندان است. امروزه با استفاده از محلول های ضد عفونی کننده بر پایه الکل که نیاز به شست و شو ندارند، بدون وارد کردن هیچگونه آسیبی به پوست می توان از شر تمامی میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها در امان بود. لزوم استفاده از محلول ضد عفونی دست، بیشتر در محیط هایی که امکان شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون فراهم نمی باشد ( بعلت عدم وجود سینک، آب پاکیزه و ....) احساس می شود. به خصوص که ضد عفونی دست ها با محلولهای الکلی زمان کمتری نسبت به شست و شو با آب و صابون می برد و نیز نیاز به حوله یا دستمال کاغذی برای خشک کردن دست ها که خود می توانند منابع مهم آلودگی به شمار آیند ندارد.

مزایای محلول ضد عفونی بر پایه الکل:

محلول ضد عفونی دست بر پایه الکل دارای مزیت های بسیار عالی نسبت به دیگر مواد ضدعفونی شیمیایی دارد:

خاصیت بالای پاک کنندگی: الکل نقش بسیار موثری در از بین بردن عفونت و ویروس ها دارد.
حفظ نرمی پوست: بدلیل داشتن مواد نرم کننده باعث خشکی پوست نمی شوند.
سرعت و سهولت استفاده: بعلت عدم نیاز به آب یا صابون و سینک یا دستمال در بسیاری از محیط ها براحتی و با سرعت قابل استفاده است.

بهتر است بدانیم:

محلول های ضد عفونی کننده دست می توانند بر پایه الکل و یا غیر الکلی ( بر پایه کلروهگزادین گلوکونات 4% و پروویدون یودین 5.7%) ساخته شوند. بررسی مطالعات و تحقیقات نشان داده است که کارایی محلول های آنتی باکتریال بر پایه الکل در مقایسه با همتای غیر الکلی آن بسیار بالاتر است و کاهش میکروبی دست بوسیله محلولهای الکلی بسیار چشمگیرتر بوده است.

نانوشیمی یلدا برند